Система за контрол на налягането в гумите
С решение на ЕС от всички автомобили след 01.11.2012 трябва да бъдат снабдени със систе-
ма за контрол на налягането в гумите. На лице е предписание от 01.11.2014 всеки нов втомобил
от клас М1(автомобили за лично ползване с мак-симум 8 седящи места без мястото на водача) да има такава система.
(Наредба ЕО 661/2009 на Европейския парламент и Съвета от 13 юли 2009, чл.9, абзац 2).
Основание за новата Наредба е, че много водачи твърде рядко или дори никога не проверяват налягането на гумите на автомобила си, което води до значителни последствия:
ПРЕДИМСТВА НА СИСТЕМАТА ЗА КОНТРОЛ НА НАЛЯГАНЕТО В ГУМИТЕ СЪГЛАСНО
АРГУМЕНТИТЕ:
Две системи към момента се конкурират на пазара - директен и индиректен манометър.
При директно измерващата система-сензорът за налягане, инсталиран в гумите или във вентила обхваща налягането на гумата и температурата на гумата. Данните се предават в автомобила чрез радиовръзка и шофьорът получава информация в купето за точното налягане на въздуха на всяка една от гумите. Електрозахранването следва да бъде чрез вградена батерия.
Индиректната система обхваща ротацията на всяко колело по отделно и регистрира промените в обема на колелото при загуба на въздух. Ако една от гумите загуби част от въздуха, обемът на гумата намалява и тя трябва да започне да се върти побързо от останалите гуми. Наличната ABS/ESP–система разпознава побързата ротация и информира шофьора за показателите.
Очаква се да се направи избор, коя от двете системи да бъде използвана. В САЩ, където отдавна съществуват съответните законови разпоредби е утвърдена директната система. Експертните комисии изхождат от това, че около 70% от всички нови автомобили за в бъдеще ще имат монти-
рана директна система за контрол на налягането на гумите. Законовата разпоредба е все още технологично неутрална, това означава, че няма предписания, дали трябва да се използва директна или индиректна система за контрол на налягането в гумите.
При 15.000 км пробег годишно, разходът на гориво ще бъде с 0,5 л помалко, т.е. 120 евро/ при цена от 1,60 евро за литър/. Освен това намалява степента на износеност на гумите и се осигурява поголяма сигурност. Оставете автомобила си в ръцете на нашите компетентни сътрудници.
PREMIO-Вашият професионален партньор около автомобила Ви!
ма за контрол на налягането в гумите. На лице е предписание от 01.11.2014 всеки нов втомобил
от клас М1(автомобили за лично ползване с мак-симум 8 седящи места без мястото на водача) да има такава система.
(Наредба ЕО 661/2009 на Европейския парламент и Съвета от 13 юли 2009, чл.9, абзац 2).
СИСТЕМА ЗА КОНТРОЛ НА НАЛЯГА-НЕТО В ГУМИТЕ - ЗАЩО?

От 01.11.2014 всички нови автомобили трябва производствено да разполагат с тази техника
- ниско налягане от 0,2 бара води до 1 % повисок разход на гориво; при 0,6 бара, разходът на гориво се увеличава с 4 %.
- ниското налягане в гумите води до побързо износване на гумите и до скъсяване периода им на ползване. Освен това може да се повреди вътрешността на гумата.
- пониско налягане на въздуха с около 1 бар на предна гума води до удължаване на спирачния път с около 10 % на мокра настилка.
- пониско налягане на въздуха с около 1 бар намалява страничната сила на гумата почти на половина. Това може да доведе до лошо поведение на автомобила в завой, което може да предизвика поднасянето му и излизането му от пътя.
ПРЕДИМСТВА НА СИСТЕМАТА ЗА КОНТРОЛ НА НАЛЯГАНЕТО В ГУМИТЕ СЪГЛАСНО
АРГУМЕНТИТЕ:
- Намаляване разхода на гориво.
- Намаляване степента на износеност на гумите.
- Сигурност при шофиране.
- Повече комфорт при шофиране при поддържане на правилно налягане на гумите.i
ДИРЕКТНА И ИНДИРЕКТНА СИСТЕМА ЗА КОНТРОЛ НА НАЛЯГАНЕТО В ГУМИТЕ TPMS

Извлечете полза от новата наредба за системите за контрол на налягането в гумите
При директно измерващата система-сензорът за налягане, инсталиран в гумите или във вентила обхваща налягането на гумата и температурата на гумата. Данните се предават в автомобила чрез радиовръзка и шофьорът получава информация в купето за точното налягане на въздуха на всяка една от гумите. Електрозахранването следва да бъде чрез вградена батерия.
Индиректната система обхваща ротацията на всяко колело по отделно и регистрира промените в обема на колелото при загуба на въздух. Ако една от гумите загуби част от въздуха, обемът на гумата намалява и тя трябва да започне да се върти побързо от останалите гуми. Наличната ABS/ESP–система разпознава побързата ротация и информира шофьора за показателите.
Очаква се да се направи избор, коя от двете системи да бъде използвана. В САЩ, където отдавна съществуват съответните законови разпоредби е утвърдена директната система. Експертните комисии изхождат от това, че около 70% от всички нови автомобили за в бъдеще ще имат монти-
рана директна система за контрол на налягането на гумите. Законовата разпоредба е все още технологично неутрална, това означава, че няма предписания, дали трябва да се използва директна или индиректна система за контрол на налягането в гумите.
СИГУРНОСТТА ИМА СВОЯТА ЦЕНА...
Възникващи допълнителни разходи във връзка със Системата за контрол на налягането в гумите за период от 6 години.1 комплект сензори за 2 колела | 150 евро |
2 сервизни комплекта/ вентил, уплътняващ пръстен, гайка и капаче на вентил/ включително монтаж | 45 евро |
12 смяна на колела /допълнителни разходи по 5 евро/: | 60 евро |
12 обучение по автомобила /по 5 евро/: | 30 евро |
Обща сума на разходите съответно около 50 евро на година 285 евро | 285 евро |
...НО ТЯ СЕ ИЗПЛАЩА!!
При 15.000 км пробег годишно, разходът на гориво ще бъде с 0,5 л помалко, т.е. 120 евро/ при цена от 1,60 евро за литър/. Освен това намалява степента на износеност на гумите и се осигурява поголяма сигурност. Оставете автомобила си в ръцете на нашите компетентни сътрудници.
PREMIO-Вашият професионален партньор около автомобила Ви!